Miint.no er en norsk nettbutikk for helse og velvære med et variert produktutvalg av høy kvalitet !!!
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Fast frakt 99 | Gratis frakt over kr. 1500,-

KJØPSBETINGELSER

Kjære kunde
Våre kjøpsbetingelser:

Sendinger kun til Norge
Raskt svar på mail, Facebook og telefon på dagtid

Fri frakt over 1500,-*
Frakt på store varer, som våre største bilder og møbler tilkommer frakt på 149,-

Returfrakt betales av kunden
Garanti for sikker betaling – velg mellom kortbetaling eller Klarna Faktura

Gebyr på kr. 300,- påløper dersom varen ligger lenger enn 14 dager på Posten
Det er 18 års aldersgrense for å handle på www.miint.no
Åpent kjøp i 30 dager ved framvist kvittering. Varen skal være ubrukt
Salgsvarer byttes ikke.

     

Disse betingelsene gjelder for alt salg fra miint.no. Kjøpsbetingelsene, din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og Miint DEsign Janikowska . For å benytte deg av miint.no sin nettbutikk må du være fylt 18 år.

I Norge har vi gode rettigheter for forbrukere, og vi skal strekke oss enda lenger for å gjøre deg fornøyd. Hvis du vil lese om rettigheter og plikter ved kjøp kan du følge disse lenkene: 

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
Markedsføringsloven
Personopplysningsloven
E-handelsloven
Kredittkjøpsloven.


* Pga størrelse og vekt har noen varer en høyere fraktkostnad enn 99,-. Dette er merket på de varene det gjelder. 

Firmaopplysninger:
Firmanavn: Spiru Design AS
Organisasjonsnummer: 926830775
Postadresse: Gamle Dalsveg 5C , 2032 Maura

Telefon: 99870701 (mandag-fredag 9.30 -15.30 )
Epost: post@miint.no

 

Bestilling

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som frakt, emballasje m.m. Ved ordre på over 1500,- betaler du ingen ting i frakt, hvis du ønsker varen levert til din nærmeste post i butikk eller postkontor. Fraktprisen er 99,- per ordre ved henting av pakke på postkontoret på ordrer under 1500. På større møbler og tunge varer kan fraktprisen være noe høyere. Vi tilbyr også levering på døren, dette koster 189,-. Vi sender alle våre pakker med Posten/Bring. 

Vi sender ordre kun til fastlands-Norge. Vi sender ikke til Svalbard og Jan Mayen, og ikke til utlandet. 

Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe! Dersom du ikke har mottatt noe form for ordrebekreftelse, har det skjedd en teknisk feil, kontakt oss da per mail post@miint.no .  Din bestilling er bindende når ordren blir registrert og du har fått bekreftelse. Du kan likevel angre kjøpet ifølge norsk lov. Se nøye over ordrebekreftelsen, dersom noe ikke stemmer – ikke nøl med å ta kontakt med oss.
 

Levering
Vi sender varene med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post-i-butikk. Dersom du ønsker varene tilsendt til en annen adresse/postkontor enn det du sogner til, er dette du noe du må ta kontakt med Posten om. Vi kan ikke overstyre dette. 

Levering av produktene skjer på måten beskrevet på ordrebekreftelsen. Dersom leveringen av produktene blir forsinket utover gitt tidsrammen, blir du informert om når mulig levering kan skje.

Normal leveringstid er 6 -10 virkedager. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 4-6 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

 

Hjem på døren
Vi har alternativet at du kan få varene levert hjem til deg. Du får automatisk opp dette som alternativ . Dette alternativet dukker kun opp om du bor i større tettsteder og de fleste byer. Hjemlevering er mellom kl 17.00 og 21.00
Mottaker varsles to ganger på sms når pakken er underveis og ringes 30-60 min før levering. Det er svært viktig at du oppgir rett mobilnummer når du bestiller "hjem på døren". Dersom Posten ikke får levert ut sendingen, vil sendingen returneres til oss, og vil med det bli behandlet som en uavhentet sending. 

Skulle en eller flere av varene på ordren være utsolgt grunnet feil i lagerbeholdning gjør vi en intern vurdering om du blir kontaktet eller om varen(e) blir kreditert og ordren sendt som vanlig.

Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft. 
Spiru Design AS  tar på seg risikoen for produktene inntil du får dem i hende.

Det er ditt ansvar å sørge for at informasjonen som er registrert inn i ordren er korrekt. Dette for at vi skal kunne få tak i deg, sende deg rett vare og til rett leveringssted. Hverken vi eller Posten dobbeltsjekker informasjonen som er oppgitt.
Oftest gir vi beskjeder relatert til ordren via e-post. Vi kan godt kontakte deg på andre måter, da må du bare be oss om det i merknadsfeltet ved bestilling.

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ikke nøl med å ta kontakt dersom noe ikke samsvarer med forventningene. 

Ved uavhentet pakke vil det påbeløpe et gebyr på 300,-. Gebyret skal dekke de ekstra kostandene og tiden som påfaller Spiru Design AS å innhente pakken igjen.

Foreløpig leverer vi kun til adresser i Norge.

 

Betaling
Betaling gjøres med enten bankkort, kredittkort eller med Klarna faktura eller konto. Du kan også betale med Vipps i vår nettbutikk. 

Når det gjelder kort blir beløpet reservert når du bekrefter bestillingen. I det vi pakker og gjennomfører ordren vil kortet bli belastet.

I samarbeid med Klarna tilbyr vi betaling med faktura. Når du velger å betale med faktura får du hjem dine varer før du betaler. Fakturaen forfaller etter 14 dager. Fakturaen får du tilsendt direkte til din epostadresse i det øyeblikket vi har ferdigbehandlet din ordre.

Merk! Ved bestilling mot faktura sendes fakturaen kun per e-post til e-postadressen du oppgir når du bestiller, det blir ikke sendt en faktura per brev. Om fakturaen ikke blir betalt innen forfallsdato blir det sendt ut en purring/inkassovarsel til din adresse per brev. Det er derfor veldig viktig at du oppgir rett e-postadresse!

En enklere kredittsjekk vil bli gjort og i visse tilfeller innebærer dette en kredittopplysning. Ved for sen eller manglende innbetaling påløper purregebyr samt forsinkelsesrente. For å se fullstendige vilkår for Klarna delbetaling med faktura se linkene nedenfor:

 Mer informasjon finner du på Klarna sine nettsider.

 

Uavhentet pakke
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!
Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre. 

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300,- for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 

Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr. 300. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

 

Reklamasjon og retur

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss muntlig eller skriftlig så fort som mulig. 

Spiru Design AS ønsker primært ikke å få varer med mangler/skader i retur. Ta heller kontakt med oss, så løser vi situasjonen over epost post@miint.no  , slik at det blir minst mulig bryderi for deg som kunde. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig til post@miint.no , gjerne med bilde av en eventuell skade. Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov.

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varen(e) (angrefrist) og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt.  Angrerettskjemaet finner du vedlagt i egen epost når du mottar ordrebekreftelsen.

Returadresse: 
Spiru Design AS, Gamle Dalsveg 5 C , 2032 Maura 

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.

Ved benyttelse av angreretten betaler forbruker frakt for returnering av varen(e). Kreditering av returnert vare skjer når Miint Design Janikowska har mottatt varen og godkjent angrerettskjemaet.

Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.


Har du kjøpt varer i nettbutikken med betalingsløsning Klarna faktura, er det viktig at du likevel betaler denne fakturaen. Siden du får tilbake penger for kjøpet ditt når du returnerer i butikk, vil du da også få tilbake pengene her. 

Skade eller slitasje på vare ved retur


Kunden har i henhold til norsk lov anledning til å gjøre seg kjent med varen, før kunden eventuelt benytter seg av angreretten. Samtidig er det viktig at  Spiru Design AS  får varen tilbake i samme stand som da den ble sendt. Hvis ikke, vil Miint Design Janikowska  foreta trekk i beløpet som tilbakebetales i henhold til følgende regler:

- Ingen tegn til at varen er brukt og varen er sendt tibake i originalemballasjen - Ingen reduksjon ved retur

- Mindre slitasje på varen eller originalemballasjen - Inntil 25 prosent av varens verdi kan trekkes ved retur

- Godt synlig slitasje på varen eller originalemballasjen mangler - Inntil 50 prosent av varens verdi kan trekkes ved retur

- Varen er ødelagt eller deler mangler - Inntil 100 prosent av varens verdi kan trekkes ved retur

Angrerett

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varen(e) (angrefrist) og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt.  Angrerettskjemaet finner du vedlagt i egen epost når du mottar ordrebekreftelsen.

Returadresse: Spiru Design AS , Gamle Dalsveg 5 C, 2032 Maura .
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.

Ved benyttelse av angreretten betaler forbruker frakt for returnering av varen(e). Kreditering av returnert vare skjer når Miint Design Janikowska har mottatt varen og godkjent angrerettskjemaet.

Angreretten faller bort dersom produktet er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller dersom varen har fått et tydelig personlig preg. Eksempelvis ved gravering eller spesialtilpassing av et produkt.  

Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Vareopplysninger
Spiru Design AS  ønsker å gi så korrekt informasjon som mulig om våre varer, men skrivefeil/trykkfeil kan forekomme. 

Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan en sjelden gang avvike fra varens faktiske utseende.

Kansellering/refundering

Så fremt ordren ikke er under behandling (forsendelsen er pakket og eller/sendt), kan du gå inn på "din side" å kansellere ordren. Dette gjelder kun for de som har opprettet konto i butikken. For kunder som har brukt "hurtigkasse" bes ta kontakt via vårt kontaktskjema.

Om du bruker angreretten og har betalt forsendelsen på forskudd (f.eks. via VISA/MasterCard, Klarna ), vil vi refundere innbetalt beløp innen 14 dager.

Vi gjør oppmerksom på at det ikke er mulig å kansellere eller refundere bestillinger på teamline. Teamlinebestilling anses som spesialbestilling og er derfor bindende for kjøper.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) fyll ut angrerettskjema som du har fått på mail, husk å skriv hvilke varer du returnerer og hvilket ordrenummer det gjelder. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Pengene blir satt inn på betalingskortet brukt på bestillingen. 

NB! Vi gjør oppmerksom på at angrerett ikke gjelder ved teamlinebestillinger. Teamlinebestilling anses som spesialbestilling og er derfor bindende for kjøper.

Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse. Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Det presiseres at ikke alle varer er lagerført hos Spiru Design AS , men hos kjedens leverandører. Det er ofte vanskelig å ha oversikt over eksakt lagerbeholdning hos hver enkelt leverandør, noe som kan medføre at en bestilt vare likevel ikke kan leveres. Miint Design Janikowska plikter i så tilfelle å orientere kunden så fort som mulig om dette. Normal prosedyre er at om en vare likevel ikke kan leveres, vil ordren bli kansellert og kunden umiddelbart bli orientert.

Det presiseres også at ved større lanseringer og tilbudskampanjer kan varer bli utsolgt, men likevel fremstå som salgbare i nettbutikken. Dette skyldes forsinkelser i våre tekniske systemer. Vi jobber stadig med å forbedre våre tekniske systemer, men i perioden med stor interesse fra kundene, kan varer vises som lagerført eller som bestilllingsvare, mens den i virkeligheten er utsolgt. Normal prosedyre er at om en vare likevel ikke kan leveres, vil ordren bli kansellert og kunden umiddelbart bli orientert.

 

Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

 

Minimumsalder:

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.


Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.


Personopplysninger
Spiru Design AS er opptatt av at personopplysningene til våre kunder håndteres på en betryggende måte. 

Når du handler hos oss oppbevarer vi blant annet navn, adresse og kontaktinformasjon. Dette er data vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. 

Miint International er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering.

Kortnummer oppbevares ikke av Spiru Design AS utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

Spiru Design AS selger ikke personopplysninger til tredjepart.

Copyright
Alt innhold på disse nettsidene er Spiru Design AS sin eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Spiru Design AS.

 

 

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke